Dimarts 26 de setembre a les 19h. Sala Verdaguer
Un recorregut per les transformacions en la manera de concebre l’obra d’art a través dels temps, les religions, els estils: des del valor d’ús al valor de bescanvi fins al nou paper de l’objecte artístic en l’actualitat, entre col·leccionisme, patrocini i inversió fi nancera.
Amb: Artur Ramon, crític d’art i galerista, i Miquel Molins, doctor en Història i Teoria de l’Art i president-director de la Fundació Banc Sabadell.
Presenta: Lluís Utrilla, ponent de la Secció d’Arts Visuals
Miquel Molins és doctor en Història i Teoria de l’Art. Actualment, és president-director de la Fundació Banc Sabadell. Ha estat professor de les escoles Eina i Massana de Barcelona i director de tesis del Màster Metròpolis de la Universitat Politècnica de Catalunya. El curs 1994-95 va ser visiting professor a l’Art History, Theory and Criticism Department of the School of The Art Institute of Chicago. Va dirigir el Museu d’Art Contemporani de Barcelona. Ha estat conservador de la Fundació Miró de Barcelona i ha comissariat diferents exposicions tant a l’Estat espanyol com a l’estranger. Ha publicat diversos assaigs sobre crítica i art modern i contemporani en publicacions i premsa especialitzada. Fins el curs 2016-2017 va ser professor de Teoria i Art Contemporani de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Artur Ramon combina el seu ofici d’antiquari amb la divulgació com a historiador de l’art. Format en Història de l’Art a la Universitat de Barcelona ha viatjat per Itàlia i ha estudiat a París i Londres. Ha estat president del Comitè Organitzador del Saló d’Antiquaris (2001-2005) de Barcelona. Especialista en pintura i dibuix antics, és l’únic antiquari català que exposa des de 2010 a la millor fira d’art del món: TEFAF Maastricht. És un analista d’art habitual en els mitjans de comunicació. Actualment escriu a Cultura/s de La Vanguardia i col·labora a El Suplement de Catalunya Radio amb Ricard Ustrell. És autor dels llibres: Ofici d’Antiquari, Àlbum Manolo Hugué, Els Piranesis de Montserrat, Nada es bello sin el azar, El sant Jeròni penitent de Caravaggio a Montserrat, Museu nacional d’Art de Catalunya: un itinerari; Ojo crítico y memoria visual: escritos reunidos de José Milicua i Falsas sirenas son on reflexiona amb eloqüència sobre l’art amb una original mirada contemporania.
Us hi esperem!